Khamis, 23 Februari 2012

Khasiat Sarang Burung Walit

Sejak dulu lagi, khasiat sarang burung layang-layang/walit didapati mempunyai dua nilai pemakanan tinggi yang sangat unik dan aktif iaitu faktor stimulasi mikrogenik. Kedua-dua faktor itu merangsang sel dan penghasilan semula struktur sel badan, serta di katakan menjadi punca utama penghasilan kulit yang muda, lembut, licin dan halus.

Selain membekalkan kecantikan pada kulit, sarang burung itu juga membuktikan ia sangat berkhasiat kerana mengandungi bahan yang boleh memberikan tenaga dan pemulihan dalaman, khasnya melancarkan sistem aliran darah dengan lebih lancar.

Melalui kajian dan ujian makmal sarang burung mengandungi nutrien dan garam mineral yang mudah diserap oleh tubuh badan manusia seperti di bawah:

  •       glikoprotein
  •        kalsium
  •        zat besi
  •        fosforus
  •        iodin

Pengambilan sarang burung dalam jangka panjang adalah ketahan terbaik terhadap penuaan, manakala unsur protein aktif dalam sarang burng turut merangsang pembesaran sel dalam sel imunisasi, lantas menguatkan imuniti badan dalam melawan penyakit.

Sarang burung juga sesuai bagi wanita hami kerana ia memberi faedah kepada ibu dan bayi. Ini amat jelas berikutan bayi yang dilahikan akan memiliki kulit yang sabgta cerah lagi halus, serta fungsi bafan yang lebih kuat berbanding bayi yang lain dan juga pulih lebih cepat selepas melahirkan.

Campuran Sarang Burung dan Herba

Secara lazimnya, manfaat sarang burung itu boleh dinikmati melalui hidangan yang disediakan bergantung kepada cita rasa tersendiri untuk menambah kenikmatan ketika menjamu. 


Laicikang yang di campur dengan sarang burung.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan